Google Ads

Nå ut til flere potensielle kunder og skap vekst med relevante annonser på Google, Youtube og Google Shopping🛍

Vær synlig med det folk ønsker å finne

Med Google-annonser viser du annonser til mennesker som er mest interessert i det du tilbyr. Som for eksempel motorinteresserte på leting etter nye bildeler, bedriftseiere etter et regnskapssystem, mødre på nettshopping, eller nærmeste pizzeria som leverer på døra?

Søkeannonser

Det gjøres flere milliarder søk på Google hver dag. Søkeannonser sørger for at potensielle kunder legger merke til din bedrift. Med søkeannonser er du synlig i søkeresultater på google.com

Bannerannonser

Med bannerannonser kan du markedsføre bedriften din når folk surfer på nettet, ser på leser nettaviser, sjekker Gmail eller bruker mobilenheter og mobilapper.

Shopping

Med Shopping-annonser kan du som driver en nettbutikk, markedsføre produktene dine ved å gi potensielle kunder detaljert informasjon om hva du selger, før de i det hele tatt har klikket på annonsen din.

Youtube

Med YouTube-annonser kan du nå ut til potensielle kunder og få dem til å utføre handlinger som er verdifulle for deg, når de ser på eller søker etter videoer på YouTube. Du betaler bare når de viser interesse.

Slik fungerer det

Vårt erfarne Google Ads-team håndterer alt fra strategi til selve leveranse av kampanjer slik:

1. Analyse

Vi utfører en analyse for å forstå ditt selskap, dine konkurrenter og ditt marked, for å danne er godt grunnlag for samarbeidet.

2. Strategi

Vår Growth Manager hjelper deg med å sette konkrete mål og KPI-er, og definere tema og budskap for innholdet i kampanjen.

3. Leveranse

Vårt Google Ads-team lager innhold, landingssider, setter opp annonser og administrerer kampanjen ut avtaleperioden.

Noen kunder vi hjelper med Google Ads

  • 1200-1500 månedlige besøk i 1. kvartal 2021.
  • 60-65 % av trafikk kommer fra Google-annonser.
  • Totalt 140 konverteringer 1. kvartal 2021.
  • 85 konverteringer fra Google-annonser i 1. kvartal 2021.
  • 1200-1500 månedlige besøk i 1. kvartal 2021.
  • 60-70 % av trafikk kommer fra Google-annonser.
  • Totalt 36 konverteringer 1. kvartal 2021.
  • 23 konverteringer fra Google-annonser i 1. kvartal 2021.

Google Ads Case

Les hvordan vi skaper vekst for våre klienter med Google Ads og hvordan du kan gjøre det samme!

Ofte stilte spørsmål

Det korte svaret er Ja!  Vi lager en ny hjemmeside eller forbedrer den du allerede har. For at annonsene skal ha størst effekt (at trafikken konverterer) tilbyr vi å sette opp og optimalisere landingssidene hvor publikum ender opp når de klikker på din annonse. Landingssidens oppgave er å få en person til å foreta en handling du ønsker den personen skal foreta (kjøp, registrering, bestilling, nedslastning ol.) på siden.  En landingsside kan for eksempel være en video på Youtube, en artikkel, en kampanjeside eller en produktside i en nettbutikk.

Både ja og nei. Vår oppgave er å sørge for at du oppnår så mange konverteringer som mulig innen de forutsetningene som er satt på annonsebudsjett og aktiviteter tilknyttet landingssider og annonser.

Å sette opp en kampanje tar minst 10 arbeidsdager, avhenging av hvor stor innholdsproduksjonen er og hva vi må gjøre med landingssider.

I oppstartsfasen bestemmer vi strategi og mål, budsjett, idémyldrer innhold, lager innhold, setter opp landigssider, analyseverktøy, rapporteringsverktøy og annonser.

Vi deler opp kostanden opp i arbeidet vi utfører for å drive trafikk og konverteringer, og annonsekostnader til Google.

Arbeid:

Å sette opp en kampanje starter på 20 000,- kr. Det inkluderer oppsett av annonsekontoer på Google Ads, oppsett av trafikk- og konverteringsmålere på landingssider for å måle effekten av kampanjer, og innholdproduksjon (foto, video og tekst).

Deretter er det en månedlig kostnad fra 5500,- kr som inkluderer optimalisering av annonser og landingssider for bedre utnyttelse av annonsebudsjettet og månedlige eller kvartalsvise rapporter.

Prisene er eks mva.

Annonser:

Med Google-annonser betaler du kun når noen har klikket på annonsen din (Søk, banner og shopping) og sett 30 sekunder eller klikket på Youtube-annonsen din.

Annonsebudsjettet settes etter målsettinger og KPI-er for kampanjen.